Nøgleordet i denne sætning giver os et vink – “konkurrencedygtig”. Den konkurrencedygtige marketing analyse er en tilbundsgÃ¥ende undersøgelse af virksomhedens konkurrence og markeder tilgængelige for at sikre din reklame og public relations budget dollars er brugt, hvor de vil være mest effektive. For at udføre strategisk planlægning for din virksomheds fremtid, det er bydende nødvendigt at vide, hvem konkurrenterne er, og præcis, hvad du er oppe imod at sikre, at din markedsandel er tilstrækkelig for din virksomheds fremtid. Stigende markedsandel er mÃ¥let for enhver konkurrencedygtige marketing analyse.
At identificere konkurrencen
Der er konkurrence, og hvordan kan de være placeret? Da du ved, leverer præcis hvilke produkter eller tjenester, din virksomhed giver, kan du finde din konkurrence ved at identificere andre producenter eller leverandører i det samme marked, du. Dette er ikke en vanskelig opgave; Det kræver dog nogle forskning. Konkurrerende leverandører ikke gemmer sig; de annoncere ligesom din virksomhed gør.
De gule sider af din lokale telefonbog kan være udgangspunktet for konkurrence identifikation. Forskning, Internet søgning for pressemeddelelser og publikationer, som bruger beskrivelser ligner dine produkter eller tjenester. Dunn og Bradstreet, business magazine funktioner eller ansættelse af en privat analysefirmaet, statslige instanser kan afsløre meget om din konkurrence og hvordan de fungerer.
Køb din konkurrence
Hvis du ønsker at vide første hånd om din konkurrence, butik med dem. For eksempel, hvis du er i restaurationsbranchen, spise på lokale restauranter, der har samme prisklasse og klientel til din virksomhed. Hvis du er en VVS-virksomhed, har nogen kontakt til konkurrence og lære priser af serviceopkald og specifikke produkter. At vide så meget om konkurrencen som muligt giver din marketing analyse at medtage detaljer snarere end almindeligheder.
Uvildig sammenligninger
Virkelig analysere din virksomhedens styrker og svagheder, skal du upartiske kilder villige til at sammenligne din virksomhed og konkurrencen. Du kan ansætte marked forskere, bruge undersøgelser, danne fokusgrupper at få helt fordomsfri udtalelser på hvad du gør lige og forkert og hvordan din konkurrence stak til din virksomhed.
Måle dine styrker, og sikre disse styrker er opretholdt eller forbedret. Identificere dine svagheder og oprette en plan for at forbedre disse områder betydeligt. Når du har implementeret din plan, gå tilbage til din uvildige forskere og få en anden sammenligning for at sikre at din implementering af din strategiske plan har været effektiv.